انرژی پاک

اولین خرده فروش برق در ایران

نشست سراسری بررسی برنامه های صنعت برق برای عبور از پیک ۱۴۰۱

آنچه در این مقاله می خوانید :

نشست سراسری مرور و بررسی برنامه های صنعت برق برای عبور از پیک ۱۴۰۱ دوشنبه ۹ اسفندماه ۱۴۰۰ با حضور مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران دکتر مصطفی رجبی مشهدی و جمعی از مدیران صنعت برق ، برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی، در این نشست دکتر مصطفی رجبی مشهدی مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران، با اشاره به پیش بینی ها در خصوص گرمای زودرس گفت: براساس پیش بینی های صورت گرفته، احتمال بروز گرمای زودرس از اردیبهشت ماه آینده وجود دارد که این به معنای دوره طولانی پیک برق و ضرورت حفظ آمادگی شرکت ها برای مدیریت این دوره است.
دکتر مصطفی رجبی مشهدی در خصوص وضعیت ذخایر آبی نیز گفت: در حال حاضر حدود ۵۰ درصد مخازن سدها پر شده است اما نمی توان به قطعیت از بهتر بودن اوضاع نسبت به سال گذشته سخن گفت.
رجبی مشهدی از برنامه ۱۰ هزار مگاواتی تدوین شده برای مدیریت باردر تابستان آینده خبر داد و تاکید کرد: با اجرای گام به گام این برنامه می توانیم از دوره پیک عبور کنیم.
وی همچنین در خصوص تعمیرات نیروگاهی نیز گفت: در حال حاضر ۶۰ درصد برنامه تعمیراتی نیروگاه ها انجام شده است.
در این برنامه همچنین معاون هماهنگی توزیع توانیر نیز گفت: تمرکز برنامه ها بر کنترل پذیری و رویت پذیری مشترکان به ویژه مشترکان پرمصرف است.
مهندس غلامعلی رخشانی مهر اضافه کرد: نصب کنتورهای هوشمند مشترکان خانگی ابتدا با اولویت ۲ درصد مشترکان بسیار پرمصرف و سپس ۳ درصد مشترکان پرمصرف بعدی ادامه خواهد یافت و سپس سطوح بعدی مشترکان پرمصرف را هم دربرخواهد گرفت.
رخشانی مهر همچنین با اشاره به تلاش های در دست انجام برای تامین منابع مالی و نقدینگی مورد نیاز، از شرکت های توزیع نیز خواست که به منظور وصول مطالبات، به ویژه در روزهای باقی مانده از سال، اهتمام بیشتری داشته باشند.

 

اشتراک گذاری در :

COMMENTS

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *