انرژی پاک

اولین خرده فروش برق در ایران

محدودیت‌های تامین برق صنایع از ۱۱ بهمن برطرف شد

محدودیت‌های تامین برق صنایع

آنچه در این مقاله می خوانید :

مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران و سخنگوی صنعت برق گفت: در حال حاضر برق کشور تامین است و از ۱۱ بهمن ماه محدودیت‌های برقی برخی از صنایع برطرف شد.

 

به گزارش روابط عمومی شرکت مدیریت شبکه برق ایران، به گفته مصطفی رجبی مشهدی، به علت کاهش دما از ابتدای بهمن و در پی آن افزایش مصرف گاز توسط مشترکان خانگی و تجاری، علی رغم همکاری خوب وزارت نیرو و نفت، با محدودیت سوخت برای نیروگاه ها روبرو شدیم که در نهایت برای حفظ پایداری شبکه برق کشور و تامین برق همه مشترکان مجبور شدیم با همکاری وزارت صمت، محدودیت هایی را برای مصرف برق برخی از صنایع اعمال کنیم.

مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه افزود: البته همه بخش های صنعتی درگیر این محدودیت نبوده و بیشتر بر صنایع عمده از جمله صنایع فولاد و سیمان تمرکز داشته ایم که خوشبختانه در روزهای اخیر بخش زیادی از این محدودیت برطرف شده و از امروز نیز با تامین سوخت نیروگاه ها این محدودیت ها به طور کامل یا تا بیشترین حد ممکن برطرف خواهند شد.

رجبی مشهدی اظهار کرد: مشترکان صنایع عمده مس و آلومینیوم نسبت به سال گذشته ۱۳ درصد رشد داشته اند و مصرف بیشتری را به خود اختصاص داده اند که در روزهای آتی با روند تدریجی افزایش دما، از هموطنان می خواهیم که مصرف خود را کاهش دهند.

ایشان در خصوص شهرک های صنعتی تشریح کرد: محدودیتی در خصوص مصرف شهرک ها نداشته ایم و بخش مورد نظر ما فقط صنایع عمده بوده اند تا بتوانیم با این کار برق مشترکان بیشتری را تامین کنیم.

سخنگوی صنعت برق از توسعه ۶ هزار مگاواتی ظرفیت نیروگاهی خبر داد و گفت: برای تابستان سال آینده حدود ۶هزار مگاوات از طریق نیروگاه های جدید و یا ارتقاء نیروگاه های موجود به ظرفیت شبکه برق کشور افزوده خواهد شد که البته در کنار آن باید اضافه شدن مشترکان جدید و یا توسعه دیماندها و افزایش مصرف سالیانه را نیز در نظر گرفت.

رجبی مشهدی خشکسالی را عاملی مهم و تاثیر گذار در تامین برق دانست و اظهارداشت: خوشبختانه تا این لحظه بارندگی های خوبی داشته ایم به گونه ای که میزان بارش ها از پیش بینی ها نیز بهتر بوده اما همچنان نیازمند مدیریت مصرف هستیم به گونه ای که اگر برنامه زمانبندی درستی برای تولید مشترکان صنعتی چه مستقل چه شهرکی داشته باشیم، می توانیم برق مورد نیازشان را در چارچوب توان تولیدیمان تامین کنیم.

اشتراک گذاری در :

COMMENTS

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *