انرژی پاک

اولین خرده فروش برق در ایران

تشریح برنامه‌های پیک بار ۱۴۰۱ در جلسه هم‌اندیشی نمایندگان وزارت نیرو و توانیر

آنچه در این مقاله می خوانید :

آرش کردی مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره شرکت توانیر اظهارداشت: سال گذشته سال بسیار سختی برای صنعت برق کشور بود و باید با تدابیر و اقدامات جدی از بروز و تکرار این مشکلات پیشگیری کنیم.

 

کردی ضمن اشاره به تاکید جدی وزیر نیرو بر آمادگی کامل صنعت برق در سال جاری افزود: برگزاری چنین نشست‌هایی حاوی این پیام است که مردم آگاه شوند مسئولین برای رفع مشکلات حتی در آغازین روز‌های تعطیل سال، پای کار هستند و این اطمینان به آنان برای آن‌ها ایجاد شود که تلاش حداکثری درجهت تامین برق پایدار صورت می‌پذیرد.

کردی گفت: ویژگی دیگر این جلسات، تشریک مساعی و هم اندیشی استان‌های مختلف با ویژگی‌های مختلف اقلیمی، جمعیتی، تعرفه‌ای و… می‌باشد و نتایج مثبت آن شامل حال کل صنعت برق می‌شود.

مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره شرکت توانیر تاکید کرد: روند افزایش مصرف در کشور همیشگی است و عطف به این موضوع ناترازی بین تولید و مصرف که طی سالیان اخیر به وقوع پیوسته مستلزم اقدام جدی و بلند مدت است.

وی تصریح کرد: مدیریت اضطراری بار و اعمال خاموشی‌های با برنامه نوبتی کافی نیست و ریسک مخاطره برای شبکه‌ها را افزایش می‌دهد و علاوه بر این فشار‌های اقتصادی و اجتماعی برای کل کشور به همراه دارد.

کردی گفت: مدیریت مصرف هوشمند راه برون رفت از چالش‌های پیش روی صنعت برق است و با رویت پذیری و کنترل پذیری مشترکین بخش‌های مختلف و مشترکین خانگی پرمصرف می‌توان گام اساسی برای مدیریت پیک بار در تابستان پیش رو برداشته شود.

وی قبول مسئولیت در شرایط فعلی را فرصتی مغتنم برای خدمت رسانی دانست و افزود: نصب کنتور‌های هوشمند تاکید جدی وزارت نیرو است و وضعیت مصرف و بار باید بصورت دقیق احصاء شود تا برنامه دقیقی برای گذر از پیک مورد طراحی و اجراء قرار گیرد.

همچنین دراین نشست محمد اله داد معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر نیز اظهار داشت: بر پایه علم و فعالیت‌های دانش بنیان باید برنامه بلند مدت با توجه به شرایط هر استان تدوین و ارائه شود.

وی تاکید کرد: مشکلات موجود صنعت برق محصول کوتاه مدت نیست و با فعالیت‌های کوتاه مدت نیز حل نخواهد شد و باید بصورت بلند مدت و با برنامه ریزی و مشارکت همگانی برای حل آن‌ها اقدام کرد.

معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر خاطرنشان کرد: رویت پذیری و کنترل پذیری مشترکین هدف، باید تا پایان اردیبهشت در کل کشور اجرایی شود و آمادگی شبانه روزی و کامل برای گذر از پیک تابستان سال جاری وجود داشته باشد.

در این نشست محمدتقی مهدیزاده مدیرعامل شرکت توزیع برق گیلان اظهار داشت: پیک سایی و مدیریت مصرف برق نتایج مثبت محیط زیستی، صیانت از سرمایه ملی و امنیت خاطر اجتماعی مردم شریف را به همراه خواهد داشت و با جدیت در شرکت توزیع برق گیلان مورد اجراء و پیگیری قرار خواهد گرفت.

همچنین سید محمد مهدی پیغمبر زاده دبیر کارگروه مدیریت تقاضا و مصرف وزارت نیرو نیز در این نشست اعلام کرد: هدف وزارت نیرو ایجاد اطمینان خاطر و امید در مردم برای حل مشکلات است و کارگروه مدیریت تقاضا و مصرف وزارت نیرو با برگزاری جلسات مستمر برای تابستان بدون خاموشی ۱۴۰۱ درحال پیگیری امور و انجام وظایف است.

وی با اشاره به اینکه علی اکبر محرابیان وزیر نیرو شخصاً در جلسات این کارگروه حضور و تاکید ویژه پیگیری لازم دارد افزود: پنج محور اساسی کارگروه مدیریت تقاضا و مصرف، اصلاح اقتصاد برق، نصب کنتور‌های هوشمند، مقابله با استخراج غیرمجاز رمزارز، بهینه سازی مصرف و فرهنگ سازی و اطلاع رسانی است.

 

منبع: برق نیوز

اشتراک گذاری در :

COMMENTS

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *