انرژی پاک

اولین خرده فروش برق در ایران

وزیر صمت: به دنبال راه‌اندازی بازار برق و ورود کل زنجیره فولاد به بورس کالای ایران هستیم

آنچه در این مقاله می خوانید :

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه به دنبال راه‌اندازی بازار برق هستیم، گفت: همچنین کل زنجیره فولاد وارد بورس کالای ایران می‌شود.

به گزارش برق نیوز، سید رضا فاطمی امین در نشست هم اندیشی با روسای خانه‌های صنعت، معدن و تجارت سراسر کشور با بیان این مطلب که روی خدمات کسب و کار در ساختار جدید وزارت صمت توجه ویژه‌ای داریم و دفتری با این عنوان زیر نظر معاونت تجارت و خدمات راه اندازی شده است، افزود: بیش از ۳۰ درصد از واحد‌های صنعتی راکد و نیمه تعطیل به دلیل عدم صلاحیت مدیر یا سرمایه گذار به این وضعیت درآمده اند که در این راستا موضوع خدمات کسب و کار را شروع کرده ایم تا کسانی که در حوزه‌های صنعتی و معدنی دارای تجربه هستند با احیا و راه اندازی دیگر واحد‌ها کسب درآمد نمایند.
وی در ادامه با بیان اینکه تا پایان سال موضوع مواد اولیه در بورس کالا و شبکه توزیع حل می‌شود، تصریح کرد: این موضوع البته به جز پتروشیمی‌ها است که بخشی از مباحث آن در اختیار ما نیست، موضوع کنسانتره و گندله آهن اجرایی شده که به تدریج وارد بورس کالا می‌شوند و کل زنجیره فولاد را تقریباً در بورس کالا وارد می‌کنیم.
وزیر صمت با بیان اینکه به دنبال راه‌اندازی بازار برق هستیم، اضافه کرد: برای این موضوع مدیر پروژه گذاشتیم و با عملیاتی شدن آن بسیاری از مشکلات واحد‌های بزرگ صنعتی و معدنی نیازمند به برق حل و فصل خواهد شد، شرکت‌های خرده فروشی برق از بورس کالا برق را می‌خرند، بهینه سازی می‌کنند و به واحد‌ها تحویل می‌دهند.

فاطمی امین همچنین با بیان اینکه در لایحه بودجه ۱۴۰۱ قیمت گاز برای واحد‌های صنعتی معادل قیمت گاز برای نیروگاه‌ها می‌‎شود، گفت: این مصوبه دولت است که در مجلس منتظر تایید است.

اشتراک گذاری در :

COMMENTS

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *