انرژی پاک

اولین خرده فروش برق در ایران

ابلاغ نحوه محاسبه صورتحساب مشترکین با دیماند قراردادی بین ۱ تا ۵ مگاوات

ابلاغ نحوه محاسبه صورتحساب مشترکین

آنچه در این مقاله می خوانید :

طبق مصوبه وزیر نیرو تاریخ شروع آزادسازی نرخ کلیه مشترکین با دیماند قراردادی بیش از یک مگاوات از ابتدای خرداد ۱۴۰۲ تعیین گردید، اما همچنان رویه صدور صورتحساب توسط وزارت نیرو ابلاغ نگردیده که منجر به سردرگم شدن خریداران، عرضه کنندگان، و شرکت های توزیع نیروی برق و برق منطقه ای گردیده است.

سرانجام حدود چهار ماه پس از راه اندازی بازار مشترکین با دیماند قراردادی بیش از یک مگاوات، نامه شماره ۱۴۰۲/۱۱/۷۹۶۸۴ مورخ ۱۴۰۲/۰۷/۱۸ شرکت توانیر منتشر گردید که مطابق با آن، شرکت های برق منطقه ای و توزیع نیروی برق با استفاده از دستورالعمل مشترکان با دیماند قراردادی بیش از ۵ مگاوات (نامه شماره ۵۳۴۹/۱۱ مورخ ۱۳۹۸/۰۹/۲۶) بتوانند صورتحساب مشترکین با قدرت قراردادی بیش از یک مگاوات را بصورت علی الحساب صادر نمایند.

امید است با تعیین توالی و نحوه محاسبه صورتحساب مشترکین با دیماند قراردادی بیش از یک مگاوات، فضای بازار برق شفاف شده و اندکی از ابهامات بازار برای خریداران، عرضه کنندگان و شرکت های برق منطقه ای و توزیع نیروی برق کاسته گردد.

در پایان، اگر مایل به خرید برق بالای یک مگاوات هستید و می خواهید از اعمال جریمه از سوی توانیر با نرخ حداکثر ۱.۲ بازار برق معاف شده و همچنین در اولویت آخر خاموشی قرار بگیرید، با کارشناسان این شرکت تماس حاصل نمایید.

اشتراک گذاری در :

COMMENTS

یک پاسخ

  1. با سلام و تشگر از اطلاع رسانی به روز و درج مطالب ارزنده توسط بزرگواران در شرکت انرژی پاک پویش پرشین اگر زحمتی نیست نامه ۱۱/۷۹۶۸۴
    را آپلود بفرمایید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *