انرژی پاک

اولین خرده فروش برق در ایران

اولین قرارداد دوجانبه فروش برق منعقد شد

اولین قرارداد دوجانبه

آنچه در این مقاله می خوانید :

انعقاد اولین قراردادهای دوجانبه در حوزه مولدهای مقیاس کوچک

طبق اعلام شرکت توانیر در خصوص امکان عقد قراردادهای دوجانبه فروش برق نیروگاههای مقیاس کوچک، اولین قراردادهای دوجانبه نیروگاههای مقیاس کوچک با صنایع منطقه در استان های اصفهان و یزد اجرا شد.
به موجب این قراردادها کارخانه سنگ آهن مرکزی ۱۰ مگاوات از برق مصرفی خود را از طریق انعقاد قرارداد با مولد مقیاس کوچک الکترو برق مجمر (استان یزد) و شرکت غلتک سازان نیز ۶ مگاوات از برق مصرفی خود را طی قرارداد با مولد مقیاس کوچک ذوب آهن کبیر راوند کاشان (استان اصفهان) تامین می نماید.
تولید و مصرف محلی برق در صنعت برق دارای مزایای مهمی است که از جمله می توان به کاهش تلفات برق در شبکه سراسری اشاره نمود.

بطور کلی با فراهم نمودن امکان تولید برق در محل مصرف از پر شدگی غیر ضروری خطوط شبکه سراسری جلوگیری شده و کاهش هزینه های توسعه شبکه را نیز به دنبال دارد.
شرکتهای برق منطقه ای یزد و برق منطقه ای اصفهان بعنوان شرکتهای پیشرو در زمینه قرارداد دوجانبه فروش برق با صنایع منطقه شناخته شده اند.

در نتیجه با آماده سازی امکان تولید برق در منطقه مصرف از پر شدگی غیر ضروری خطوط شبکه سراسری جلوگیری شده و پایین آمدن هزینه های توسعه شبکه را نیز به دنبال خواهداشت.
سازمان های برق منطقه ای یزد و برق منطقه ای اصفهان بعنوان ارگانی های پیشرو در زمینه قرارداد دوجانبه فروش برق با صنایع منطقه شناخته شده اند.

اشتراک گذاری در :

COMMENTS

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *