انرژی پاک

اولین خرده فروش برق در ایران

انجام اولین معامله برق سبز توسط شرکت های خرده فروشی برق

انجام اولین معامله برق سبز

آنچه در این مقاله می خوانید :

به گزارش شرکت مدیریت شبکه برق ایران، با توجه به نقش پر رنگ شرکت های خرده فروش برق در تامین برق مشترکان با قدرت قراردادی بیش از یک مگاوات، مجوز خرید برق سبز توسط خرده فروشان از تاریخ ۱۴۰۲/۰۷/۲۴ صادر گردید.

شرکت انرژی پاک، بعنوان اولین شرکت خرده فروش برق در ایران، از همان روز ابتدای معاملات اقدام به خرید برق سبز برای مشترکین خود نمود و از ابتدای آبان ماه ۱۴۰۲ مشترکین خواهند توانست علاوه بر تأمین ۹۹% انرژی الکتریکی خود از طریق قرارداد دوجانبه برق، ۱% مشمول قانون ماده ۱۶ جهش تولید دانش بنیان (برق سبز) را از شرکت انرژی پاک خریداری نمایند.

در مجموع در دو روز اول این معاملات بالغ بر ۵۳۹ هزار کیلووات ساعت برق توسط شرکت های خرده فروش از تابلوی سبز بورس انرژی مبادله شد که ۷۰% آن مربوط به معامله انجام شده توسط شرکت انرژی پاک بوده است. در پایان گزارش شرکت مدیریت شبکه برق ایران به نقش اساسی شرکت های خرده فروشی برق در معاملات بازار برق اشاره گردید که شرح آن در زیر آمده است:

“امید است ورود شرکت های خرده فروش برق به معاملات برق سبز به توسعه معاملات در این بازار و تعمیق آن کمک قابل توجهی نماید. زیرا از یک سو این شرکت ها می توانند با تجمیع نیاز مصرف مشترکین برق نسبت به پوشش ریسک نوسانات مصرف اقدام نمایند و از سوی دیگر با توجه به تخصص و تجربه بالای خود در فضای تجارت برق، نسبت به کشف قیمت رقابتی در بازار کمک نمایند. علاوه بر این با تا قبل از صدور مجوز حضور شرکتهای خرده فروش برق در تابلوی برق سبز، مشترکین طرف قرارداد ایشان که برق مورد نیاز خود را از شرکت خرده فروش خریداری می کردند مجبور بودند که برق سبز مورد نیاز را شخصا و به صورت مستقیم از بورس انرژی خریداری نمایند. با رفع این محدودیت، مصرف کنندگان می توانند در قالب یک قرارداد واحد تمامی برق مورد نیاز خود (عادی یا سبز) را به صورت یکجا از شرکت های خرده فروش برق خریداری کنند.”

اگر مشترک برق با دیماند قراردادی بیش از یک مگاوات هستید و قصد خرید برق بصورت قرارداد دوجانبه و خرید برق سبز از شرکت انرژی پاک را دارید، با کارشناسان این شرکت تماس حاصل نمایید.

اشتراک گذاری در :

COMMENTS

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *