انرژی پاک

اولین خرده فروش برق در ایران

افزایش ۴ درصدی مصرف برق در کشور

آنچه در این مقاله می خوانید :

مدیر عامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران از رشد ۴ درصدی مصرف برق از ابتدای سال جاری تا پایان روز ۱۳ فروردین در کشور خبر داد.

 

به گزارش روابط عمومی، مصطفی رجبی مشهدی سخنگوی صنعت برق با اشاره به اینکه از ابتدای سال تاکنون ۱۰ میلیارد کیلووات ساعت برق مصرف شده است افزود: بیشترین مصرف برق را از ابتدای سال تا روز ۱۳ فروردین در استان‌های تهران، فارس و زنجان ثبت شده است.

وی با بیان اینکه رشد مصرف برق در تهران، فارس و زنجان از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۱۰ درصد بوده است گفت: افزایش مصرف برق در استان‌هایی که تردد بیشتری درآن‌ها انجام شده و یا صنعتی هستند رخ داده است.

مدیر عامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران ادامه داد: در استان‌های کرمانشاه، سمنان و سیستان و بلوچستان کمترین رشد مصرف برق ثبت شده است.

رجبی مشهدی افزود: با افزایش دمای هوا تا اواسط هفته، روند مصرف برق را نیز افزایش خواهد داد البته هم اکنون برای تولید برق مشکلی وجود ندارد، اما بازهم مشترکین باید در میزان و شیوه‌های مصرف برق دقت داشته باشند.

وی با بیان اینکه با کاهش دمای هوا در اواسط هفته آینده روند کاهشی خواهد داشت گفت:برای هفته آینده زمان اوج مصرف باید به ۴۲ هزار مگاوات در شب برسد البته میزان مصرف برق با بازگشایی مدارس و بازگشت ساعات کاری به پیش از شروع کرونا در روز نیز افزایش می‌یابد.

 

منبع: مدیریت شبکه برق ایران

 

اشتراک گذاری در :

COMMENTS

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *