انرژی پاک

اولین خرده فروش برق در ایران

چگونگی محاسبه قبض برق مشترکان صنعتی تعیین شد

چگونگی محاسبه قبض برق

آنچه در این مقاله می خوانید :

نمایندگان در نشست علنی روز سه‌شنبه، ۳۰ فروردین‌ماه مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی طرح مانع زدایی از توسعه صنعت برق با ماده ۳ این طرح موافقت کردند.

در ماده ۳ طرح مانع زدایی از توسعه صنعت برق آمده است که متوسط بهای برق مصرفی مشترکان صنعتی (بجز استخراج رمز ارزها) معادل متوسط نرخ قرارداد‌های تبدیل انرژی (ایی- سی- اِی) با توجه به بهای سوخت مصرفی نیروگاه‌ها و هزینه انتقال تعیین و دریافت می‌شود. منابع حاصل از اجرای این ماده در بودجه‌های سنواتی به حساب شرکت مادر تخصصی توانیر نزد خزانه داری کل کشور واریز و به صورت صد درصد بابت هزینه‌های تولید و تأمین برق، حمایت از توسعه فناوری‌های مورد نیاز صنعت برق و طرح‌های بهینه سازی و اصلاح الگوی مصرف انرژی، طرح‌های تحقیقاتی و سرمایه گذاری جدید و اتمام طرح‌های نیمه تمام صنعت برق با اولویت نوسازی شبکه فرسوده انتقال برق اختصاص می‌یابد.

همچنین وکلای مردم در خانه ملت با ارجاع تبصره ماده ۳ به کمیسیون بورس انرژی برای بررسی بیشتر موافقت کردند که در تبصره ارجاعی به کمیسیون آمده است: مشترکان موضوع این ماده مکلفند یک (۱) درصد برق مصرفی خود را از برق حاصل از منابع تجدیدپذیر و برق آبی عرضه شده در بورس انرژی تأمین کنند. این مقدار سالانه یک (۱) درصد افزایش یافته و حداکثر به پنج (۵) درصد خواهد رسید. آئین‌نامه اجرایی این تبصره ظرف سه ماه از تاریخ لازم الاجرا شدن این قانون به پیشنهاد وزارت نیرو و بورس انرژی تهیه و به تصویب هیئت وزیران خواهد رسید.

منبع: برق نیوز

اشتراک گذاری در :

COMMENTS

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *