انرژی پاک

اولین خرده فروش برق در ایران

پاداش مدیریت مصرف مشترکین نسبت به سال قبل

آنچه در این مقاله می خوانید :

سخنگوی صنعت برق گفت: امسال نسبت به سال گذشته، پاداش مدیریت مصرف ده برابرخواهد شد. مثلا اگر یک مشترک در مناطق عادی و معتدل که حدود ۸۰ درصد از مساحت ایران را به خودش اختصاص می دهد، به ازای هر یک کیلو وات ساعت ۵۰۰ تومان پاداش مدیریت مصرف می گیرد.

 

 

به گزارش روابط عمومی، مصطفی رجبی مشهدی “مدیر عامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران”در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما گفت: ساعات اوج مصرف از ساعت ۱۲ تا ۱۷ و همچنین از ساعت ۲۰ تا ۲۳ است. که اگر در این ساعات هم وطنان از وسایل پرمصرف برقی استفاده نکنند تاثیر زیادی خواهد داشت.
وی اضافه کرد: با توجه به پیش بینی روند افزایش دما، مصرف برق به بیش از ۵۳ هزار مگا وات در هفته جاری خواهد رسید ، از مشترکان خواهشمندیم دمای وسایل سرمایشی خود را روی ۲۵ درجه ساتیگراد یا بیشتر تنظیم کنند و در مورد کولر آبی از دور کند استفاده کنند تا در کاهش مصرف برق تاثیر زیادی داشته باشد.
رجبی مشهدی تاکید کرد: امسال مصوبه هیئت وزیران به وزارت نیرو شامل اقدامات جدی در بخش خانگی است تا مشترکین بتوانند نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش مصرف داشته باشند و صورتحساب آن ها کاهش پیدا کند.
وی اضافه کرد این بدان معناست که اگر مشترکی در ماه ۳۰۰ کیلو وات ساعت برق مصرف کرده است و بتواند مصرفش را به ۲۵۰ کیلووات ساعت کاهش دهد از قبض رایگان برخوردار خواهد بود و اگر بتواند مصرف خود را به ۲۰۰ کیلو وات ساعت برساند می تواند علاوه بر دریافت قبض رایگان، ۳۰ هزار تومان هم از صنعت برق بستانکار شود.
رجبی مشهدی با اشاره به عملیاتی بودن اجرای این طرح در مناطق گرمسیر گفت: در هر خانه ای که به صورت متداول از سه کولر استفاده می شود اگر فقط یک کولر خاموش شود می تواند علاوه بر اینکه قبض برق را رایگان کند می تواند مشترک را مبلغ ۵۰۰ هزار تومان از صنعت برق بستانکار کند.
سخنگوی صنعت برق گفت: مناطق گرمسیر کشور مثل استان خوزستان، بوشهر، بخش های جنوبی استان کرمان و بخش های جنوبی استان سیستان و بلوچستان و سایر استان هایی که شرجی و گرم هستند از الگوی حدود سه هزار کیلو وات در ماه برخوردارند که می توانند از این پاداش ها و کاهش صورتحساب ها استفاده و کمک به تامین برق سایر مشترکان کنند تا تابستان را با کمترین محدودیت پشت سر بگذاریم.

 

منبع: شرکت مدیریت شبکه برق ایران

اشتراک گذاری در :

COMMENTS

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *