انرژی پاک

اولین خرده فروش برق در ایران

نیروگاه های برق آبی تا پایان سال وارد مدار می‌شوند

آنچه در این مقاله می خوانید :

معاون تلفیق و تنظیم‌گری شرکت مدیریت منابع آب ایران گفت: از مجموع ۱۲ هزار و ۱۸۷ مگاوات ظرفیت نصب شده نیروگاه‌های برق‌آبی، تعمیرات دوره‌ای ۵۵ درصد آنها به پایان رسیده و ۴۵ درصد باقی‌مانده نیز تا پایان سال آماده بهره‌برداری می‌شوند.

 

وی ادامه داد: مجموع واحدهای نیروگاهی برق‌آبی کشور ۱۳۲ واحد به ظرفیت ۱۲ هزار و ۱۸۷ مگاوات است؛ که تاکنون تعمیرات دوره‌ای ۹۷ واحد به ظرفیت شش هزار و ۶۴۲ مگاوات به اتمام رسیده و برای پیک بار سال ۱۴۰۱ آماده بهره‌برداری هستند.
این مقام مسوول گفت: در حال حاضر ۲۳ واحد به ظرفیت سه هزار و ۶۸۳ مگاوات در دست تعمیر قرار دارد که پیش‌بینی می‌شود تا آخر بهمن ماه، آماده بهره‌برداری شده و تعمیرات دوره‌ای ۱۰ واحد دیگر نیز به ظرفیت یک‌هزار و ۸۳۶ مگاوات از ابتدای اسفند تا پایان سال آماده ورود به مدار تولید می‌شوند.

حاج‌رسولی‌ها با اشاره به وضعیت تولید نیروگاه‌های برق‌آبی از ابتدای سال تاکنون، خاطرنشان کرد: میزان تولید نیروگاه‌های برق‌آبی ۱۰ هزار و ۴۶۳ گیگاوات ساعت بوده که نیروگاه گتوند با یک‌هزار و ۹۸۰ گیگاوات، مسجدسلیمان یک‌هزار و ۷۶۹ گیگاوات و نیروگاه عباسپور نیز با یک‌هزار و ۵۸۶ گیگاوات ساعت در رتبه‌های اول تا سوم تولید برق از ابتدای سال تاکنون قرار دارند.

اشتراک گذاری در :

COMMENTS

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *