انرژی پاک

اولین خرده فروش برق در ایران

رشد ۱۰ درصدی معاملات دوجانبه برق

رشد 10 درصدی معاملات

آنچه در این مقاله می خوانید :

کاهش هزینه‌های ثابت و متغیر سازمان‌ها، یکی از دغدغه‌های همیشگی مدیران صنایع و کارخانجات بوده است. یکی از هزینه‌های مهم در اکثر صنایع، هزینه انرژی برق است. پس از اعلام محاسبه هزینه انرژی برق صنایع بالای ۵ مگاوات با نرخ آزاد، این سازمان‌ها به دنبال تأمین برق خود از سایر روش‌های موجود هستند.

از این رو شاهد افزایش تأمین برق این مشترکان از طریق قراردادهای دوجانبه هستیم به ‌طوری که حجم این معاملات در دی ماه سال ۱۴۰۱ نسبت به آذر ماه، ۱۰% رشد داشته است.

آمارهای منتشر شده در سایت شرکت مدیریت شبکه ایران (جدول زیر) حاکی از آن است که مشترکان صنعتی بالای ۵ مگاوات ۶/۸ میلیارد کیلووات ساعت از برق خود را با خرید از بورس انرژی و ۲۶/۳ میلیارد کیلووات ساعت را به واسطه قراردادهای دوجانبه تأمین کرده‌اند.

با توجه به جدول فوق می‌توان دریافت که حجم کل قراردادهای دو جانبه در سال جاری (تا دی ماه ۱۴۰۱)، تقریبا ۱/۴ میلیارد کیلووات ساعت نسبت به ۱۲ ماه سال گذشته رشد یافته است.

همچنین در سال گذشته نسبت خرید برق از خرده‌فروشان به کل معاملات بورس انرژی و قراردادهای دوجانبه حدود ۳۰% بوده است. در سال ۱۴۰۱ این عدد به ۴۰% رسید که نشان از افزایش نقش خرده‌فروشان در بازار برق و اعتماد بیشتر صنایع به خرده‌فروشان دارد.

شرکت بازرگانی توسعه انرژی پاک پویش پرشین به عنوان اولین و بزرگترین خرده‌فروشی برق آماده ارائه بهترین راهکارهای اقتصادی جهت تأمین برق مجموعه شما است. جهت تماس با کارشناسان این مجموعه و دریافت مشاوره بر روی این لینک کلیک کنید.

اشتراک گذاری در :

COMMENTS

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *