انرژی پاک

اولین خرده فروش برق در ایران

در حال حاضر با وجود پدیده گرد و غبار مشکلی برای تامین برق نیست

آنچه در این مقاله می خوانید :

رجبی مشهدی با اشاره به پدیده گرد و غبار و تاثیر آن بر شبکه برق گفت: شبکه برق کشور در شرایط پایدار است و در حال حاضر مشکلی در تامین برق وجود ندارد.

 

به گزارش روابط عمومی، مصطفی رجبی مشهدی سخنگوی صنعت برق و مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران جمعه ۱۹ فروردین در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما با اشاره به پدیده گرد و غبار و تاثیر آن بر شبکه برق گفت: در حال حاضر این شبکه در شرایط پایداری است و مشکلی در تامین برق مشترکان نیست.

وی با بیان اینکه در طراحی شبکه برق، موارد لازم پیش بینی می شود، افزود: در طراحی اولیه شبکه های برق، شرایط آب و هوایی و آلودگی ها در نظر گرفته می شود اما این موضوع به طور قطع برای تمام نقاط کشور در نظر گرفته نشده که اگر گرد و غبار از میزانی افزایش یابد شبکه تاب آوری لازم را داشته باشد. اما در چند سال اخیر توانسته ایم در استان هایی که در معرض گرد و غبار هستند و از نظر رطوبتی و شرجی بودن شرایطی دارند که امکان دارد عایق هایی که استفاده می کنیم در شبکه برق به صورت رسانه عمل کنندو منجر به اتصالی شوند، تعداد زیادی از مقره ها را تعویض کنیم و یا اینکه از پوشش هایی استفاده کنیم که آبگریز باشند و به اصطلاح این امکان را فراهم سازند که عایق مقره ها و تجهیزات در شرایط ایده آل باقی بمانند.

مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران درباره اینکه آیا مشترکان برق خانگی یا صنعتی در شرایط گرد و غبار باید تمهیداتی بیاندیشند، گفت: مشترکان خانگی اقدام خاصی لازم نیست انجام دهند و توصیه همیشگی ما این است که در هر شرایطی برق را درست مصرف کنیم.

 

منبع: مدیریت شبکه برق ایران

اشتراک گذاری در :

COMMENTS

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *