انرژی پاک

اولین خرده فروش برق در ایران

ایران در میان ۱۰ کشور برتر دارنده نیروگاه حرارتی جهان

آنچه در این مقاله می خوانید :

ایران با برخورداری از ۶۹ هزار مگاوات ظرفیت منصوبه نیروگاه‌های حرارتی توانسته رتبه نهم تولیدکنندگان برتر برق حرارتی جهان را به دست آورد.

 

 

ظرفیت کل نیروگاه‌های جهان به هفت هزار و ۳۲۰ گیگاوات رسیده که نیروگاه‌های حرارتی اعم از بخاری، گازی و سیکل‌ترکیبی با ظرفیت چهار هزار و ۲۸۴ گیگاوات توانسته‌اند سهم ۵۸ درصدی را در این‌ میان به خود اختصاص دهند.

کشورهای چین، آمریکا، هند، ژاپن، روسیه، آلمان، کره‌جنوبی، عربستان، ایران و اندونزی به ترتیب ۱۰ کشور برتر دارنده نیروگاه‌های حرارتی جهان هستند.

اکنون ظرفیت کل نیروگاه‌های ایران (حرارتی، تجدیدپذیر، اتمی، برقابی، تولیدپراکنده و دیزلی) از مرز ۸۶ هزار مگاوات عبور کرده است که ۶۹ هزار مگاوات از این ظرفیت مربوط به نیروگاه‌های حرارتی است و این واحدها ۹۲ درصد تولید برق کشور را بر عهده دارند.

تاکنون ۵۸۷ واحد تولید برق‌حرارتی در ۱۲۹ نیروگاه کشور ساخته شده که بیش از ۶۷ درصد این ظرفیت در اختیار بخش خصوصی است و طبق برنامه‌ریزی انجام شده برای تامین برق پایدار پیک تابستان سال آینده در مجموع ۳۱ واحد نیروگاهی جدید دیگر نیز به ظرفیت چهارهزار و ۷۵۰ مگاوات وارد مدار خواهد شد.

بر اساس آخرین ارزیابی انجام شده، ایران با برخورداری از ۸۶ هزار مگاوات ظرفیت منصوبه نیروگاهی چهاردهمین تولیدکننده برق جهان و رتبه نخست خاورمیانه را به خود اختصاص داده است.

اشتراک گذاری در :

COMMENTS

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *