انرژی پاک

اولین خرده فروش برق در ایران

تمهیدات شرکت انرژی پاک برای تامین برق صنایع بدون نیاز به دریافت کد بورسی و خرید از بورس انرژی

تمهیدات شرکت انرژی پاک

آنچه در این مقاله می خوانید :

پیرو مصاحبه انجام شده جناب آقای علی نقوی مدیر عامل محترم بورس انرژی، مبنی بر اجبار صنایع بالای ۵ مگاوات برای تامین برق از بورس انرژی لازم است توضیحاتی مبنی بر عدم نیاز به این نوع تامین از طرف صنایع داده شود.

تامین مستقیم برق از طریق بورس انرژی به صورت ماهانه دارای معایبی است که مهم ترین آن ها به شرح زیر می باشد:

  1. معاملات در بورس انرژی غیر قابل ابطال می باشد بدین مفهوم که میزان برق خریداری شده توسط صنایع در صورت عدم مصرف هر مقدار از آن برق خریداری شده، مبلغ بازگشت داده نمی‌شود و به خاطر عدم امکان ذخیره سازی آن میزان از برق مصرف نشده، غیر قابل انتقال به ماه بعدی می باشد.
  2. پرداخت معاملات ماهانه در بورس انرژی به صورت نقدی بوده و این موضوع می تواند مشکلات فراوانی را برای صنایع ایجاد کند.
  3. مطابق ماده ی دو نامه توانیر به شماره ۵۰۲۹/۱۱ با موضوع ابلاغ مصوبه نحوه تامین انرژی مصرفی مشترکان با قدرت بیش از ۵ مگاوات به تاریخ ۱۳۹۹/۱۱/۲۷، در صورت عدم تامین برق توسط صنایع، مالک شبکه موظف به تامین برق آنها خواهد بود اما بر اساس مصوبه‌ی وزارت نیرو که در تاریخ ۱۳۹۹/۰۹/۰۲ منتشر گردید مطابق تبصره سه ماده سه در صورت تامین برق توسط مالک شبکه (برق منطقه‌ای و یا شرکت توزیع) بهای آن براساس حداکثر قیمت برق در بازار عمده فروشی و یا حداکثر قیمت در بورس انرژی در  آن دوره ( هر کدام که بیشتر باشد) با احتساب نیم درصد به عنوان حق العمل محاسبه خواهد گردید. عدم توافق صنایع با تامین کننده گان در ماه‌هایی از سال مخصوصا فصول گرم سال برای خرید برق در بورس محتمل می‌باشد و با توجه به این دو ابلاغیه و مصوبه در صورتی که مالک شبکه تامین کننده برق شود هزینه برق مصرفی صنایع به شدت افزایش می یابد. می توان گفت این مورد بزرگترین عیب خرید برق در بورس برای صنایع می‌باشد که منجر به ضرر‌های فراوان به صنایع می شود.

با توجه به موارد بیان شده شرکت توسعه انرژی پاک پویش پرشین به عنوان اولین و بزرگترین تامین کننده برق (خرده فروش) با پشتوانه ۴۰۰۰ مگاوات برق نیروگاهی آمادگی تامین برق صنایع با منعطف‌ ترین شرایط و اقتصادی‌ترین قیمت دارا می باشد.

از جمله مهم‌ترین مزیت های تامین برق از طریق شرکت توسعه انرژی پاک می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. شرکت توسعه انرژی پاک به دلیل دارا بودن مشترکین فراوان این قابلیت را دارا می باشد که تغییرات مصرف مشترکین را در ماه‌های مصرف جبران کرده تا بر خلاف بورس انرزی، برقی از مشترکین هدر نرود و ضرری متوجه آنها نگردد.
  2. پرداخت بهای برق در قراردادهای شرکت انرژی پاک به گونه‌ایست که می‌تواند رضایت مشترکین خود را به عنوان اصلی‌ترین سرمایه‌های شرکت جلب نماید.
  3. قیمت تامین برق در قرارداد‌های شرکت انرژی پاک برای قراردادهای فصلی، ماهانه و سالانه ثابت بوده و  تغییرات قیمت برای ماههای مختلف اثری بر هزینه کرد صنایع در تامین برق مورد نیار خود نخواهد داشت.
  بورس انرژی توسعه انرژی پاک
مازاد برق خریداری شده غیر قابل استرداد قابل استرداد
نحوه پرداخت به صورت نقدی قبل از شروع دوره مصرف منعطف با بازپرداخت های بعد از تحقق مصرف
تغییرات قیمت تامین برق بسیار محتمل با توجه به متغیر بودن قیمت برق در ماه های مختلف ثابت در تمامی ماه های سال
احتمال عدم تامین برق  بسیار محتمل با توجه به امکان عدم توافق طرفیت عرضه و تقاضا در ماه هایی از سال خیر به دلیل موظف بودن شرکت انرژی پاک به تامین برق با قیمت ثابت برای تمامی دوره ها کطابق با قرارداد

همچنین شرکت توسعه انرژی پاک پویش پرشین با دارا بودن کادر مجرب و متخصص خود در بخش بازار برق خدماتی از قبیل گزارش‌های تفصیلی فصلی و ماهانه را به منظور آگاهی بخشی هر چه بیشتر مشترکین خود ارائه می‌نماید.

مشترکین محترم می تواند برای آگاهی بیشتر با شرکت توسعه انری پاک پویش پرشین تماس حاصل فرمایند.

ارتباط با ما
  • آدرس: تهران،انتهای بزرگراه جلال آل احمد نبش امیر کبیر شمالی ، پلاک ۴۲۷ واحد ۴
  • تلفن: ۰۲۱-۴۴۲۸۸۷۹۳ ۰۲۱-۴۴۲۸۸۹۴۷ ۰۲۱-۴۴۲۸۸۷۹۲
  • فکس: ۰۲۱-۴۴۲۸۸۹۵۰
پیوست

ابلاغیه توانیرمصوبه وزارت نیرو

مصوبه وزارت نیرو

اشتراک گذاری در :

COMMENTS