انرژی پاک

اولین خرده فروش برق در ایران

طرز طلب : بازدهی نیروگاه‌های ایران بالاتر از میانگین بازدهی نیروگاه‌های خاورمیانه

آنچه در این مقاله می خوانید :

مدیر عامل شرکت تولید نیروی برق حرارتی وزارت نیرو در خصوص وضعیت بازدهی نیروگاه‌های برق در کشور گفت: موضوعی که باید به آن تاکید کرد، این است که خوشبختانه بازدهی نیروگاه‌ها در ایران بالاتر از متوسط بازدهی نیروگاه‌های برق در خاورمیانه است.

محسن طرزطلب گفت: در حال حاضر متوسط راندمان نیروگاه‌های برق در خاورمیانه حدود ۳۳.۴ درصد است در حالیکه متوسط راندمان نیروگاه‌ها در ایران نزدیک ۴۰ درصد است، به طوری که متوسط بازدهی نیروگاهی در ایران از ۳۸.۵ درصد به ۴۰ درصد افزایش پیدا کرده است و این عدد قابل قبولی در بخش نیروگاهی است .

 

طرزطلب بیان کرد: کشورمان در دنیا از نظر راندمان نیروگاهی جایگاه قابل قبولی دارد به طوری که متوسط راندمان نیروگاهی در دنیا ۳۷ درصد است و این عدد به خوبی نشان می‌دهد که ما وضعیت خوبی در این بخش داریم، چرا که همین الان متوسط بازدهی نیروگاهی ایران بالاتر از کشور‌هایی همچون ایتالیا، اسپانیا، هند، کانادا و فرانسه است.

طرزطلب در ادامه در خصوص وضعیت تامین سوخت نیروگاه‌ها نیز افزود: میزان گاز مورد نیاز برای تولید برق حدود ۱۵۰ میلیون مترمکعب است که در فصل‌های سرد به دلیل افزایش مصرف بخش خانگی، بخشی از آن با سوخت دوم جایگزین می‌شود.

او گفت: در حال حاضر حدود ۹۰ تا ۱۰۰ میلیون مترمکعب یا به عبارت دیگر ۶۵ درصد سوخت مصرفی در نیروگاه‌ها را گاز تشکیل می‌دهد. البته سهم گاز از سبد انرژی نیروگاه‌ها  از ابتدای سال تا کنون حدود ۸۵ درصد برآورد می‌شود.

طرزطلب تصریح کرد:  اگر مخازن نیروگاه‌های برق تکمیل باشد ۱۵ روز می‌توانند بدون هیچ مشکلی تولید برق داشته باشند.

 

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

 

 

 

اشتراک گذاری در :

COMMENTS