معرفی شرکت

صنعت برق کشور از زمان تاسیس تا به امروز، در سایه خط مشی های متفاوت در چرخه فعالیت آن، همواره صحنه تحولات و فراز و فرودهای فراوانی بوده است. با این حال با توجه به سیاست های اصل ۴۴ قانون اساسی به نظر می رسد که خصوصی شدن بخش ها و صنایع مختلف از جمله صنعت برق اجتناب ناپذیر باشد.
در همین راستا وزارت نیروی جمهوری اسلامی ایران، خصوصی سازی دو بخش از سه بخش تولید، انتقال و توزیع صنعت برق را در دستور کار خود قرار داده است. در همین چارچوب، شرکت های خصوصی در بخش تولید فعالیت خود را آغاز کرده و در ابتدا با ساخت نیروگاه های جدید و در سال های اخیر با خرید نیروگاه های دولتی، کسر قابل توجهی از بخش تولید در صنعت برق را به خود اختصاص داده اند. در بخش توزیع نیز که یکی از بخش های مورد نظر برای واگذاری به بخش خصوصی است، فعالیت هایی نظیر صدور پروانه خرده فروشی به شرکت های واجد شرایط و راه اندازی بورس انرژی را می توان نام برد. با این حال، فعالیت جدی توسط بخش خصوصی در زمینه توزیع صورت نگرفته است.
با توجه به فرصت های موجود دربخش توزیع و همچنین وجود استعداد بالقوه، شرکت آرین ماهتاب گستر به عنوان دارنده اولین نیروگاه خصوصی و یکی از بزرگترین تولیدکنندگان خصوصی برق در کشور و شرکت داده پردازی پویش پارس با سابقه طولانی و درخشان در ارائه خدمات کنتورخوانی و صدور قبض، تصمیم به همکاری در حوزه توزیع گرفته و در همین راستا با همکاری شرکت نیرو سرمایه و شرکت مدیریت و توسعه انرژی پارسیان اقدام به تاسیس شرکت توسعه انرژی پاک پویش پرشین نمودند.
شرکت توسعه انرژی پاک پویش پرشین در تاریخ ۲۰/۷/۹۰ تحت شماره ۴۱۵۱۲۷ با هدف شروع فعالیت های خرده فروشی تاسیس شد.
دانلود رزومه

اهداف

شرکت توسعه انرژی پاک از ابتدای فعالیت با سرلوحه قرار دادن اهداف زیر شروع به فعالیت نمود:

  • کمک به اصلاح و پیشنهاد تدوين قوانين موجود به عنوان اولین شرکت خردهفروشي در ایران؛
  • کاهش هزينههاي ارائه خدمات توزيع و در نتيجه کاهش قيمت برق تحويلي به مصرفکننده نهايي؛
  •  توسعه خصوصيسازي صنعت برق و ايجاد رقابت سالم در بخش خصوصي و دولتي و اقتصادي کردن بهاي فروش برق؛
  •  ارتقاي سطح نوآوري صنعت برق در بخش توزيع؛
  • احداث و راه اندازي مولدهاي مقياس کوچک؛
  • توسعه استفاده از انرژيهاي پاک و تجديدپذير؛
  • رشد بلندمدت از طريق افزايش کمي و کيفي خدمات و خلق فرصتهاي رقابتي در راستاي ماموريت شرکت و توزيع برق مطمئن و متناسب با استانداردهاي ملي و بين المللي به مشتريان؛
  •  نوآوري درارائه خدمات به مصرفکنندگان برق از طريق ايجاد بسترهاي لازم و استفاده تجارب ديگر کشورها در اين خصوص؛
  • استفاده از فناوريهاي پيشرفته به منظور نظارت و اجراي انطباق خدمات و تسهيل ارائه اطلاعات به ذينفعان؛
  •  توسعه رقابت از طريق ايجاد و اجراي يک چارچوب رقابتي عادلانه براي تمامي فروشندگان انرژي برق و نظارت و اجراي انطباق با قوانين و حمايت قانوني در برابر ابزار ناعادلانه، نا امن، و ضد رقابتي؛
  • مدیریت انرژی به عنوان راهکاری جهت صرفهجویی در مصرف انرژی و کمک به توسعه پایدار؛
  • ترويج زيرساخت براي سرمايه گذاري از طريق سياستها و ساختارهاي نظارتي مناسب.

چشم انداز

سند چشم انداز شرکت توسعه انرژی پاک در پنج سال آتی به شرح زیر تدوین شده است:
ما قصد داریم برترین تامین کننده و خرده فروش برق در ایران باشیم، هدف ما “پیشگامی در نوآوری و ارائه راهکارهای جدید” می باشد تا بدین وسیله توسعه انرژی پاک الگو و معیاری برای سایر شرکت های خرده فروش برق باشد.

  • توسعه و گسترش بازار خرده فروشي برق در تمام نقاط ايران و تامين برق انواع مشترکين با ارائه راهکارهاي فني و اقتصادي به منظور کاهش هزينه هاي تامين برق مشترک؛
  •  حضور فعال در بورس انرژي به منظور تامين نياز بازار از طريق خريد و فروش برق؛
  •  ارائه با كيفيت ترين و مطلوب ترين خدمات برابر استانداردها و ضوابط وزارت نيرو در جلب رضايت مشتريان؛
  • بهره گيري از فن آوريهاي روز و بهينه نمودن تجهيزات و داشتن يك شبكه مهندسي ، اقتصادي ، با قابليت بهره برداري آسان و ايمن؛
  • توسعه استفاده از مولدهای مقیاس کوچک و انرژی های پاک با هدف حفظ محیط زیست و ایجاد ارزش افزوده اقتصادی؛
  •  دستیابی به راهکارهای مؤثر و نوین مدیریت انرژی در نیروگاه ها و مجتمع های صنعتی؛
  • سازماندهي كليه منابع مادي و انساني و ايجاد تعامل سازنده و اثربخش با ذينفعان خود اعم از مشتريان ، كاركنان ، سهامداران و جامعه و همسو نمودن سياستها در راستاي افزايش مستمر بهره وري.

    ارزشهای محوری

  •  پاسخگویی و مسولیت پذیری در راستای رضایت مشتریان؛
  •  پایبندی به منافع ملی و محیط زیست؛
  •  توجه به امنیت اقتصادی دراز مدت و ایجاد ارزش های پایدار برای سهامداران؛
  •  تعامل با ذينفعان، شامل سرمايه گذاران، مشتريان، فروشندگان، کارکنان و شرکاي کسب وکار بر مبناي اعتماد و نفع متقابل؛
  •  پایبندی به اصول اخلاقی و قانون مداری؛
  •  تلاش در جهت رشد، تعالی و یادگیری مستمر؛
  • همکاری با موسسات خیریه و اجتماعی.

استراتژی کلان

رشد بلند مدت از طریق افزایش کمی و کیفی خدمات و خلق فرصت های رقابتی در راستای ماموریت شرکت و سند چشم انداز پنج ساله.