انرژی پاک

اولین خرده فروش برق در ایران

وسایلی که در هنگام خاموشی برق مصرف می‌کنند!

آنچه در این مقاله می خوانید :

برخی از وسایل می‌توانند در خاموشی خود و فقط به واسطه اتصال به پریز برق، انرژی مصرف کرده و هزینه برق را بالا ببرند!

به گزارش برق نیوز، اصلا جای تعجب نیست که وقتی دستگاه‌های الکتریکی روشن هستند، از برق استفاده می‌کنند. اگرچه که همه این لوازم تا زمانی که آن‌ها را خاموش نکنیم، هنوز از الکتریسیته استفاده می‌کنند. در حقیقت بیش از ۱۰ درصد از قبص برق ما برای دستگاه‌هایی است که شاید خیلی وقت‌ها از آن‌ها استفاده نمی‌کردیم، اما روشن بودند. در نتیجه ماهانه پول زیادی از قبض برق نشان دهنده میزان هدررفت انرژی است.

بنابراین، چرا دستگاه‌های الکترونیکی حتی در زمان خاموشی نیز انرژی مصرف می‌کنند؟ هنگامی که وسیله‌ای به پریز برق وصل شود، حداقل مقدار کمی انرژی مصرف می‌کند. برای بسیاری از دستگاه ها، این مقدار کم انرژی؛ قابل توجه خواهد بود. در این قسمت از قصد داریم تا رایج‌ترین لوازم خانگی را که حتی در حالت خاموشی نیز برق مصرف می‌کنند و همچنین راهکار‌هایی برای کاهش میزان ردپای محیط زیستی آن‌ها معرفی کنیم.

لوازم الکترونیکی که زمان خاموشی برق مصرف می‌کنند:

۱- گیرنده دیجیتال تلویزیون با وجود قابلیت ضبط تصویر دیجیتال (PVR) در برخی از تلویزیون‌ها و البته تمامی گیرنده‌های دیجیتال تلویزیون می‌توان به راحتی و به طور خودکار فیلم‌ها و تصاویر مورد علاقه تان را ضبط کنید و در زمان دلخواه به تماشای آن‌ها بنشینید، اما این امر بدون برق امکان پذیر نمی‌باشد. علاوه بر این، برای آماده شدن دریافت سیگنال از راه دور نیز نیاز به انرژی دارد.

۲- روتر و مودم مودم به اینترنت متصل خواهد ماند و روتر به طور مداوم سیگنال وای فای را پخش می‌کند، حتی وقتی هیچ دستگاهی به آن متصل نباشد.

۳- تلویزیون آیا تا به حال به چراغ قرمز تلویزیون حتی در زمان خاموشی توجه کرده اید؟ این فقط یک علامت است که نشان می‌دهد هنوز هم از انرژی استفاده می‌کند. بسیاری از تلویزیون‌های جدید دارای قابلیتی هستند که می‌توانند به طور خودکار توسط دستگاه‌های دیگر یا صدای شما روشن شوند که برای روشن شدن از طریق کنترل نیز نیاز به تامین انرژی دارد.

۴- پخش کننده بلو-ری / دی وی دی این دستگاه‌ها معمولا زمان را نمایش می‌دهند و بنابراین همیشه برای اینکه نمایشگر‌های ال‌ای دی خود را روشن نگه دارند، از انرژی استفاده می‌کنند. به علاوه این که برای دریافت سیگنال از راه دور نیز باید روشن باشند.

۵- کامپیوتر هنگام خاموش کردن کامیپیوتر، در واقع بسیاری از ما آن را خاموش نمی‌کنیم بلکه آن را در حالت آماده باش یا هایبرنت قرار می‌دهیم. در این زمان کامپیوتر در حالت کم مصرف نگه داشته می‌شود تا برنامه‌ها فعال بمانند و هنگام کار با آن به سرعت روشن شوند. این امر همچنین در زمانی که دکمه خاموش/ روشن آن زده نشود نیز صادق است، زیرا در حالت آماده باش برای دریافت سیگنال از سوی شما می‌باشد.

اشتراک گذاری در :

COMMENTS

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *