انرژی پاک

اولین خرده فروش برق در ایران

محاسبه بهای انرژی برق تحویلی به واحدهای پتروشیمی، پالایشگاهی و فلزات اساسی مطابق با نرخ “ECA” در سال ۱۴۰۱

محاسبه بهای انرژی برق تحویلی

آنچه در این مقاله می خوانید :

نمایندگان در نشست عصر روز دوشنبه (۱۶ اسفند ماه) در بررسی بخش هزینه‌ای لایحه بودجه با بند‌های الحاقی تبصره ۱۵ به شرح زیر موافقت کردند:
بندالحاقی۱- وزارت نیرو مکلف است متوسط بهای انرژی برق تحویلی به صنایع فولادی، آلومینیوم، مس، فلزات اساسی و کانی­های فلزی، واحد‌های پالایشگاهی و پتروشیمی را بر مبنای متوسط نرخ خرید انرژی برق از نیروگاه‌های دارای قرارداد تبدیل انرژی (ای. سی. اِی) محاسبه و دریافت نماید. منابع حاصل از محل افزایش بهای برق این صنایع به حساب شرکت توانیر نزد خزانه‌داری کل کشور واریز می‌­شود.

منابع حاصل تا سقف۱۶۰ هزار میلیاردریال به صورت ماهانه و متناسب با وصول درآمد به صورت کامل تا سقف ۸۰هزار میلیارد ریال صرف توسعه و نوسازی شبکه فرسوده برق کشور و جابجایی تیر‌های برق روستایی و پرداخت مطالبات تولیدکنندگان برق و توسعه و تکمیل نیروگاه‌های برق آبی و با تصویب شورای اقتصاد صرف اعطای یارانه سود تسهیلات جهت افزایش توان تولید برق از طریق سرمایه گذاری (ایجاد، توسعه و تکمیل طرح‌های نیمه تمام) نیروگاه‌های برق با بازده ۵۵ درصد حمایت از احداث نیروگاه‌های تجدیدپذیر خورشیدی و بادی بویژه در استان سیستان و بلوچستان، تا سقف ۱۰هزار میلیاردریال در قالب مشارکت توانیر به میزان ۴۰ درصد در برق رسانی به داخل شهرک‌های صنعتی و نواحی صنعتی و مناطق ویژه اقتصادی با آورده ۶۰ درصد آن شهرک ها، نواحی و مناطق، تا سقف ۴هزار میلیار ریال صرف تأسیس و تکمیل آزمایشگاه‌های مرجع تجدیدپذیر، تا سقف ۴۰ هزار میلیاردریال صرف رفع تنش آبی شهر‌های دارای تنش و اصلاح و بازسازی شبکه فاضلاب و آب شرب روستایی و آبرسانی به مناطق محروم و تا سقف۲۶ هزار میلیارد ریال صرف اعطای تسهیلات خطرپذیر به شرکت‌های دانش بنیان صنعت برق و شرکت‌های فعال در حوزه اصلاح الگوی مصرف انرژی هزینه می‌شود.

 

منبع: خبرگزاری ایرنا

اشتراک گذاری در :

COMMENTS

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *