انرژی پاک

اولین خرده فروش برق در ایران

قیمت سوخت نیروگاه‌ ها تغییر نکرده است

آنچه در این مقاله می خوانید :

طرز طلب در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان:

مدیر عامل برق حرارتی گفت: سوخت نیروگاه‌هایی که برق خود را در اختیار شبکه قرار می‌دهند، تغییر نکرده و همانند قبل محاسبه می‌شود.

محسن طرز طلب مدیر عامل برق حرارتی در گفت‌وگو با  خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به نحوه تعیین تعرفه سوخت نیروگاه‌ها گفت: نیروگاه‌هایی که برق خود را در اختیار شبکه قرار می‌دهند، سوخت این نیروگاه‌ها تغییر پیدا نکرده و همانند قیمتی که قبلا از پخش و پالایش و شرکت گاز دریافت می‌کردیم، است.

او افزود: در حال حاضر هیچ تغییری در بخش سوخت نیروگاهی نداشته‌ایم در واقع آن چیزی که مصوب شده است فروش برق تولید صنایع پر مصرف است که بالای یک مگاوات است. براین اساس اعلام شده است که برق این صنایع به قیمت متوسط خرید ese دریافت شود.

مدیر عامل برق حرارتی تصریح کرد: وزارت نیرو مکلف است متوسط بهای انرژی برق تحویلی به صنایع فولادی، آلومینیوم، مس، فلزات اساسی و کانی‌های فلزی، واحدهای پالایشگاهی و پتروشیمی را با احتساب بهای انتقال انرژی برق تا محل تحویل به مصرف کننده، بر مبنای نرخ خرید برق از نیروگاه‌های دارای قرارداد تبدیل انرژی( eca) محاسبه و دریافت کند.

اشتراک گذاری در :

COMMENTS