انرژی پاک

اولین خرده فروش برق در ایران

فرآیند جدید قراردادهای دوجانبه تامین برق مشترکین

آنچه در این مقاله می خوانید :

فرآیند جدید چرخش اطلاعات قراردادهای دوجانبه تامین برق مشترکین؛ فاز اول از ابتدای تیرماه اجرایی می شود

   فاز اول فرآیند جدید چرخش اطلاعات قراردادهای دوجانبه تامین برق مشترکین کشور از ابتدای تیرماه سال جاری اجرایی می شود. بر اساس اطلاعیه شماره ۱۵۷۸ که در سامانه اطلاعات بازار برق ایران انتشار یافته، با پیشنهاد شرکت مدیریت شبکه برق ایران و تایید و ابلاغ شرکت توانیر طی نامه شماره ۱۴۰۰/۲۵۰/۸۰۸ مورخ ۱۴۰۰/۳/۱۱ (پیوست) به کلیه شرکتهای شرکتهای برق منطقه ای و توزیع نیروی برق، مقرر است از ابتدای تیرماه ۱۴۰۰  کلیه مکاتبات اداری ارسالی توسط مدیریت شبکه جهت تایید قراردادهای دوجانبه فیمابین مشترکین با نیروگاهها و تغییرات احتمالی در پروفیل بار دوجانبه ایشان از سیستم مکاتبات اداری حذف و اطلاعات فوق الذکر صرفاً از طریق سامانه EMIS بصورت آنلاین در اختیار دفاتر خدمات مشترکین شرکتهای برق منطقه ای و توزیع نیروی برق و همچنین شرکتهای تولید کننده برق قرار گیرد. در این اطلاعیه اضافه شده که مکانیزاسیون فرآیند ثبت قراردادهای دوجانبه در ۲ فاز اجرا خواهد شد. در فاز اول (فاز جاری) مکاتبات مربوط به تایید قراردادهای دوجانبه و تغییرات احتمالی پروفیل بار که توسط مدیریت شبکه خطاب به شرکتهای برق منطقه ای و توزیع صادر می گردید، از ابتدای تیرماه ۱۴۰۰حذف خواهد شد و بنابراین از ابتدای تیرماه  ثبت قراردادهای دوجانبه در EMIS توسط مدیریت شبکه و همچنین ثبت تغییرات پروفیل بار دوجانبه در EMIS به منزله تایید مراتب از سوی شرکت مدیریت شبکه برق ایران خواهد بود. در این اطلاعیه قید شده است که عرضه کنندگان برق فعلا بایستی درخواستهای خود برای قرارداد دوجانبه و تغییرات احتمالی پروفیل بار را کمافی السابق بصورت کتبی برای مدیریت شبکه ارسال نمایند. در فاز دوم مکانیزاسیون قراردادهای دوجانبه، بازار برق ایران در نظر دارد بستر الکترونیکی فراهم نماید تا عرضه کنندگان برق بتوانند درخواستهای قرارداد دوجانبه و درخواست تغییرات احتمالی پروفیل بار را در قالب سامانه الکترونیکی برای مدیریت شبکه ارسال نمایند. بر این اساس پس از اجرایی شدن فاز دوم، نیازی به ارسال نامه کتبی توسط عرضه کنندگان برق برای قرارداد دوجانبه برق نخواهد بود.

راهنمای استفاده از سامانه EMIS در فرآیند جدید چرخش اطلاعات قراردادهای دوجانبه تامین برق مشترکین نیز از سوی بازار برق ایران منتشر شده که فایل مربوطه در پیوست این خبر درج شده است. این راهنما صرفاً مختص کاربران شرکتهای برق منطقه ای و توزیع بوده و کاربران شرکتهای تولید کننده برق کمافی السابق می توانند اطلاعات قراردادهای دوجانبه خود و همچنین تغییرات احتمالی پروفیل بار مشترکین طرف قرارداد خود را در سامانه بازار(حساب کاربری مربوط به خود) مشاهده نمایند.

در همین رابطه بازار برق ایران به منظور آشنایی دفاتر خدمات مشترکین با فرآیند فوق، وبینار آموزشی در روز یکشنبه مورخ ۱۴۰۰/۳/۳۰ از ساعت ۱۰ تا ۱۱:۳۰ برگزار خواهد نمود که لینک جلسه مجازی طی نامه مکتوب به شرکتهای برق منطقه ای و توزیع اعلام شده است.

ابلاغیه شرکت توانیر

راهنمای استفاده از سامانه بازار برق ایران در قراردادهای دوجانبه

اشتراک گذاری در :

COMMENTS