انرژی پاک

اولین خرده فروش برق در ایران

برنامه های تشویقی برای کاهش مصرف برق در تابستان ۱۴۰۱

آنچه در این مقاله می خوانید :

سخنگوی صنعت برق عنوان کرد امسال در تمامی بخش ها بیشتر برنامه های کاهش مصرف، تشویق محور هستند یعنی در قبال کاهش مصرف، پاداش در نظر گرفته شده که به مشترکان به خصوص مشترکان خانگی که امسال ۱۰ برابر شده اند تعلق خواهد گرفت.

 

به گزارش روابط عمومی، مصطفی رجبی مشهدی مدیرعامل شرکت مدیریت  شبکه برق ایران و سخنگوی صنعت برق در گفتگو با خبرگزاری صدا و سیما برنامه های تشویق محور کاهش مصرف برق را تشریح کرد و گفت: اگر مشترکی در مناطق عادی با الگوی ۳۰۰ کیلووات ساعت در تابستان بتواند مصرف  خود را به ۲۵۰ کیلووات ساعت برساند، قبض برقش رایگان خواهد شد و اگر بتواند مصرف خود را به ۲۰۰کیلووات ساعت برساند، در کنار رایگان شدن قبض، حدود ۳۰ هزار تومان نیز از صنعت برق بستانکار خواهد شد.

رجبی مشهدی افزود: در مناطق گرمسیر ۱ با سقف مصرف ۳هزار کیلووات ساعت در تابستان نیز، امکان صرفه جویی بیشتر وجود دارد. این دسته از مشترکان می توانند با خاموش کردن یک کولر، تا ۵۰۰ هزار تومان ماهیانه از طرح تشویقی برخوردار شوند.

ایشان در خصوص مشترکان پرمصرف اظهار داشت: مشترکانی که از الگوهای تعیین شده بیشتر مصرف دارند نیز هرچقدر که مصرف خود را کاهش دهند، به صورت پلکانی از صورتحساب شان کاسته خواهد شد مثلا اگر مشترکی مصرف برقش خیلی از الگو بالاتر باشد و بتواند مصرف خود را حدود ۳۰درصد کاهش دهد، تا ۶۰ درصد از مبلغ قبض این مشترک کاسته می شود.

او افزود: در نهایت کسانی که الگوها را رعایت نکرده و با طرح های تشویقی مصرف خود را کاهش ندهند، قبض های سنگینی دریافت خواهند کرد. جا دارد که به مشترکان پرمصرف هشدار دهیم که با شروع فصل تابستان استفاده درست از وسایل سرمایشی را در دستور کار خود قرار دهند و از دمای ۲۵ درجه در کولرهای گازی و از دور کند در کولرهای آبی استفاده کنند که این خود می تواند تاثیر بسزایی در کاهش مصرف داشته باشد.

رجبی مشهدی در خصوص تغییر ساعت کاری ادارات گفت: توافق شده که استانداران محترم به پیشنهاد شرکت های برق منطقه ای و توزیع نیروی برق در استان ها، با تغییر ساعت کار اداری موافقت کنند. یعنی ادارات کار خود را زودتر از قبل آغاز و زودتر به پایان برسانند تا ساعت اوج مصرف یعنی ۱۲ تا ۱۷وسایل سرمایشی ادارت به طور کامل خاموش شود. این اقدام به تنهایی می تواند ۱۰۰۰ تا ۱۲۰۰ مگاوات صرفه جویی در پی داشته و امکان تامین پایدار انرژی برای سایر مشترکان را فراهم می کند.

 

منبع:شرکت مدیریت شبکه برق ایران

اشتراک گذاری در :

COMMENTS

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *