انرژی پاک

اولین خرده فروش برق در ایران

الگوی مصرف برق همانند گذشته است و تغییری نکرده است

آنچه در این مقاله می خوانید :

مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران و سخنگوی صنعت برق تاکید کرد: الگوی مصرف برق تغییری نکرده و همانند گذشته است.

به گزارش روابط عمومی شرکت مدیریت شبکه برق ایران، سخنگوی صنعت برق گفت: استاندارد تعیین شده در خصوص میزان مصرف مربوط به سال های گذشته است و الگوها هیچ تغییری نکرده است.

مصطفی رجبی مشهدی سخنگوی صنعت برق با اشاره به نحوه الگو بندی مصرف برق اظهار کرد: الگوی مصرف برق بر اساس اقلیم کشور در پنج منطقه جغرافیایی مناطق عادی،گرمسیر یک، گرمسیر دو، گرمسیر سه، گرمسیر چهار دسته بندی شده است و به نوعی نیازمندهای متعارف مصرف کنندگان برق در این الگو لحاظ شده تا میزان مصرف عمده جمیعت هر منطقه، زیر الگوی تعیین شده باشد.

وی ادامه داد: استاندارد تعیین شده در خصوص میزان مصرف مربوط به سنوات گذشته است و الگوها هیچ تغییری نکرده تا رفاه مردم تامین شده باشد.

خاطرنشان می سازد، مصوبه دولت در خصوص اجرای بند “ی” تبصره ۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۰ درباره آیین نامه تعرفه برق که از اول بهمن اجرایی شده است، باعث توزیع عادلانه یارانه انرژی برق خواهد شد.

یارانه برق تاکنون بر اساس میزان مصرف پرداخت می شد و مشترکانی که برق بیشتری مصرف می کردند از یارانه بیشتری برخوردار بودند، اما از این پس، آن بخش از انرژی برق که در چارچوب الگو مصرف می شود یارانه دریافت می کند و یارانه پرمصرف ها برای آن بخشی که بیش از الگو مصرف می کنند به صورت پلکانی کاهش می یابد.

بر اساس این آیین نامه که با هدف ترغیب پرمصرف ها برای مصرف بهینه و در چارچوب الگوی برق اجرا می شود، تعرفه مشترکانی که در چارچوب الگوی برق انرژی مصرف می کنند با یارانه کامل و بدون تغییر محاسبه خواهد شد.

اشتراک گذاری در :

COMMENTS

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *