انرژی پاک

اولین خرده فروش برق در ایران

طرح هاى کاربردى براى کنترل مصرف برق در تابستان تصویب شد

آنچه در این مقاله می خوانید :

“مصطفی رجبی مشهدی”، مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران به برنامه هاى پیش رو براى کنترل مصرف برق در تابستان و نیز جلوگیرى از قطعى مکرر برق صنایع اشاره کرد و گفت: امسال به منظور جلوگیرى از ایجاد بحران برق در تابستان؛ برنامه هاى متنوعى در زمینه تامین برق در دستور کار قرار گرفته است.

 

به گزارش روابط عمومی، مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق با تاکید بر برنامه هاى اتخاذ شده، گفت: قرار بر این است تا ظرفیت هاى نیروگاهى و ارتقا نیروگاه های موجود ۶ هزار مگاوات توسعه داده شود و اکنون ارتقاى وضعیت نیروگاه هاى موجود نیز مورد توجه بوده که امیدواریم این واحدها در مدار تولید قرار بگیرند تا بتوان از این طریق شاهد کمک به شرایط تامین برق باشیم.
رجبى مشهدى خاطرنشان کرد: علاوه بر این تعدادى از برنامه هاى تشویق محور در سمت تقاضا مورد توجه واقع شده که در این طرح ها برخى از بخش ها مانند بخش صنعتى، کشاورزى و خانگى و نیز بخش هاى تجارى و ادارى براى پیشبرد درست اهداف و نیز دستیابى به آنها مشارکت خواهند داشت.
سخنگوى صنعت برق کشور به ارائه جزییاتى از این طرح پرداخت و اعلام کرد: این طرح بدین صورت خواهد بود که تعمیرات واحدهای صنعتی به دوران اوج مصرف برق منتقل شوند تا بتوان به واسطه کاهش مصرف برق در این برهه از زمان شاهد کمک به شبکه سراسرى برق کشور باشیم.
وى اعلام کرد که در مقابل این کمک صنایع، انرژى مورد نیاز آنها را در حوزه برق و در سایر مواقع تامین خواهیم کرد.
رجبى مشهدى در پاسخ به سؤالى مبنى بر اینکه امکان خودتأمینى صنایع یا احداث نیروگاه ها از طریق صنایع وجود دارد یا خیر، گفت: وزارت نیرو برنامه ساخت ١٠ هزار مگاوات از نیروگاه هاى خودتامین را در محل صنایع و با سرمایه گذارى خود واحدهاى تولیدى در دستور کار قرار داده است.
مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران خاطرنشان کرد: در این زمینه تسهیلاتى نظیر تسهیل شرایط اتصال به شبکه نیروگاه ها مدنظر است که خوشبختانه تاکنون مساله مربوط به پیشبرد حدود پنج هزار و ۶۰۰ مگاوات از این نیروگاه ها قطعى شده و به اتمام رسیده است.
وى ادامه داد: همچنین باقى صنایع به دنبال مجوزها و نیز تهیه زمین براى نصب نیروگاه ها هستند که امیدواریم بتوانند ظرف سه یا چهار سال آینده این اتفاق به مرحله اجرا برسد و ظرفیت هاى مدنظر در مدار تولید قرار بگیرند.
رجبى مشهدى خاطرنشان کرد: با این اقدام میزان دریافتى برق از شبکه سراسرى براى صنایع انرژى بر کمتر خواهد شد و با این اتفاق اجازه داده مى شود تا امکان تامین برق براى همه مشترکان فراهم شود.
سخنگوى صنعت برق ایران به هزینه تاسیس نیروگاه اشاره کرد و گفت: با توجه به مجزا بودن طرح ها و فعالیت صنایع، هزینه تاسیس نیروگاه ها در هر یک از صنایع متفاوت است و این امر وابسته به نوع واحد نیروگاهى خواهد بود.
وى ادامه داد: به طور قطع ساخت نیروگاه، هزینه بر و نیازمند زمان است که براساس برنامه ریزى هاى انجام شده قرار بر این است تا این نیروگاه ها ظرف چهار سال آینده بر مدار تولید قرار بگیرند.
رجبى مشهدى به قیمت برق صنایع در تابستان ۱۴۰۱ اشاره کرد و گفت: تاکنون هیچ ابلاغیه اى براى افزایش قیمت برق صنایعى مانند سیمان منتشر نشده است و قیمت برق صنایع مطابق سال گذشته است

 

منبع: شرکت مدیریت شبکه برق ایران

اشتراک گذاری در :

COMMENTS

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *