انرژی پاک

اولین خرده فروش برق در ایران

برگزاری سی و دومین اجلاس شورای برنامه ریزی (RPC) اکو

آنچه در این مقاله می خوانید :

سی و دومین اجلاس شورای برنامه ریزی (RPC) سازمان همکاری های اقتصادی (اکو) در بخش انرژی، معدن و محیط زیست ۲۷ دی ماه در محل دبیرخانه اکو در تهران برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت مدیریت شبکه برق ایران، ریاست این جلسه بر عهده ایران بود که با اعلام وزارت نیرو “ایمان رحمتی”  مدیر نظارت و کنترل بر عملکرد بازار برق از شرکت مدیریت شبکه برق ایران به نمایندگی از هیئت ایرانی عهده دار ریاست جلسه شد.

در حوزه انرژی این اجلاس، موضوع بازار برق منطقه ای اکو مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت که “رضا ظریفی” مدیر قراردادهای بازار برق به عنوان نماینده شرکت مدیریت شبکه برق ایران، پیشنهاد داد که نمایندگان ایران و ترکیه قبل از نشست کارشناسی کشورهای عضو اکو در تاجیکستان، نظرات و اصلاحات خود را در خصوص شرح خدمات پروژه ارزیابی فنی و اقتصادی بازار برق منطقه ای را به دبیرخانه اکو اعلام کنند تا با انجام هماهنگی های لازم توسط دبیرخانه اکو بتوان به یک شرح خدمات مورد توافق هر دو طرف دست یافت. سپس این شرح خدمات در نشست تاجیکستان مورد تصویب نهایی نمایندگان ایران و ترکیه قرار گیرد.

همچنین ظریفی پیشنهاد تشکیل گروه کارشناسی بهره برداران شبکه های برق کشورهای عضو اکو را ارائه داد تا از این طریق بتوان با انجام مباحث و تبادل نظر در حوزه موضوعات فنی و بهره برداری شبکه های برق، ضمن ارتقاء همکاری های اعضا، پروژه بازار برق منطقه ای را نیز تسریع بخشید.

نمایندگان وزارت امور خارجه، وزارت نفت، سازمان محیط زیست و سایر سازمان های مربوط نیز در این نشست حضور داشتند.

 

اشتراک گذاری در :

COMMENTS

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *